Nieuws

Persgroep biedt topsporters media-podium

Sportkoepel NOC*NSF is een samenwerking voor meerdere jaren aangegaan met de Persgroep Nederland op het gebied van tekst, beeld en video. In het Holland Heineken House in het Koreaanse Gangneung werd een contract ondertekend om gemeenschappelijk “unieke content (geschreven, beeld en video) te maken en te verspreiden.”

Volgens NOC*NSF komen hierdoor “topsporters, de sterke merken van NOC*NSF en de Nederlandse sportbonden, nog beter in beeld bij nog meer mensen”. Tot de Persgroep Nederland behoren de kranten/sites van het AD en zeven regionale dagbladen. De sportkoepel hoopt dat de samenwerking ertoe leidt dat actuele thema’s als bewegen, gezondheid en sport in de regio meer aandacht krijgen.

Gerard Dielessen

Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF, denkt hierdoor “de hele samenleving te bereiken”. Onderdeel van de deal is dat online video’s niet alleen op de sites van de Persgroep en van NOC*NSF terechtkomen, maar ook zichtbaar zijn op die van de aangesloten sportbonden. Hiervoor is een videoplayer en videowall in ontwikkeling. De video’s worden verspreid via de websites van De Persgroep Nederland alsmede de websites van NOC*NSF en de aangesloten bonden.

,,Er is rond sport zoveel moois te beleven”, zegt Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF. ,,Deze samenwerking zal ons structureel mooie verhalen opleveren over wat we doen.” Dielessen meent dat op digitaal vlak nog veel te doen is. Het is de bedoeling dat Nederlandse Olympiërs een inkijkje in hun dagelijks leven en hun trainingen geven. Denk aan de spelers van het Nederlandse volleybalteam, die laten zien hoe de slaapvertrekken tijdens een trainingskamp er uit zien. Of de sprinters van atletiek, die een specifieke training op de atletiekbaan op sportpark Papendal in beeld brengen.

Erik Roddenhof, ceo van Persgroep Nederland, stelt dat sport een belangrijke pijler is voor de nieuwsmerken van het concern.  ,,En ons sporthart klopt stevig. Nu kunnen wij veel dieper gaan samenwerken om samen de beste verhalen te gaan maken”, aldus Roddenhof.

Persgroep Nederland is op basis van commerciële afspraken al partner van voetbalbond KNVB en tennisbond KNLTB. Het samenwerkingsverband gaat in op 1 april. Tot die tijd is de Telegraaf Media Groep (TMG) nog mediapartner van NOC*NSF. Hoeveel geld er met de overeenkomst gemoeid is zegt de Persgroep niet.

Zie ook: https://www.ad.nl/video/production/studio-korea-en-noc-nsf~vp26799