Nieuws

ESPN moet Ajax nóg bekender maken in VS

Het Amerikaanse ESPN-concern gaat in de Verenigde Staten meer werk maken van de verspreiding van Ajax-content. Dat betreft onder meer interviews en reportages die Ajax-tv produceert. Ajax en ESPN hebben daartoe een mediapartnership gesloten. Via het OTT-platform ESPN+ bezit ESPN al de rechten in de VS voor wedstrijden van de Nederlandse Eredivisie.

Ajax voert al langer campagnes om fans te bereiken in het buitenland. Ajax ziet deze deal als een 'belangrijke strategische stap'. Met deze overeenkomst heeft ESPN, onderdeel van The Walt Disney Company, de mogelijkheid om ook Ajax-content buiten wedstrijden om te distribueren.

ESPN is één van de grootste mediabedrijven in de VS, onder meer in broadcasting, online en sinds april 2018 ook met ESPN+. Edwin van der Sar, algemeen directeur van Ajax: ,,Het uitbouwen van het bereik van Ajax in Amerika is de eerste stap in de strategische benadering van die markt. ESPN biedt ons het platform om dit te kunnen doen en denkt mee over het type content, relevant voor de Amerikaanse voetbalconsument. Het spreekt voor zich dat wij de voorkeur hebben voor vooraanstaande partners en hebben die in ESPN wederom een gevonden. Niet in de laatste plaats zorgt dit ervoor dat onze huidige partners meeliften op het vergroten van ons bereik in nieuwe markten”.