Nieuws

Arno de Jong (NL Loterij/TOTO) verkozen tot marketeer van het jaar

Marketingbaas Arno de Jong van de Nederlandse Loterij is uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Hij is onder meer verantwoordelijk voor de campagnes rond de Staatsloterij en de TOTO (‘Koning TOTO’). Met die laatste campagne zijn meerdere marketingprijzen gewonnen.

Zijn uitverkiezing werd donderdag 26 maart bekendgemaakt, vanwege de coronacrisis gebeurde dat online.

Foto: Nederlandse Loterij

Volgens de jury – excuses voor het marketingjargon - ziet De Jong “het als missie om marketingthema’s hoger op de agenda te krijgen bij bestuurstafels en heeft hij zelf een ijzersterke businesscase. Hij legde in 2016 de basis voor de successen van 2019. Hij voegde twee bedrijven samen en liet zeven merken floreren. Hij en zijn team beklommen niet alleen alle prijzenpodia, maar zagen ook de brand equity over de hele linie verbeteren, de omzet flink groeien en de digitale omzet verdubbelen".

De Nederlandse Loterij en merken als TOTO en Lotto droegen onder meer 43,2 miljoen euro (over het jaar 2018) bij aan de sport in Nederland.

TOTO heeft ook een samenwerking met de NSP. Vorig jaar hielden we in samenwerking onder meer drie kennissessies over matchfixing, de afdracht van de gelden aan de sportbonden en – in samenwerking met de KNVB – over de VAR. Die samenwerking zal dit jaar worden voortgezet, maar de invulling is op dit ogenblik ongewis door de coronacrisis.