Nieuws

Streamingsdienst DAZN wil wereldwijd bereik

De streamingdienst DAZN heeft aangekondigd het werkterrein uit te breiden van negen naar 200 landen. DAZN bereikt de klanten via internet en mobiele telefoons. In het voetbalpakket van DAZN zitten zowel nationale competities als internationale toernooien. Boksen en motorsport vormen ook een belangrijk deel van de activiteiten.  

Tot nu toe is DAZN in Europa te ontvangen in Duitsland, Italië, Spanje, Oostenrijk en Zwitserland. Daarbuiten is het actief in de Verenigde Staten, Japan, Brazilië en Canada. 

DAZN werd in 2016 opgericht door de Perform Group, onderdeel van het Brits-Amerikaanse investeringsbedrijf Access Industries van multimiljardair Leonard Blavatnik. Het bedrijf profileert zich als het ‘Netflix van de sport’.  De zware investeringen hebben DAZN nog niet winstgevend kunnen maken.

Naast DAZN tonen ook andere streamingsdiensten steeds meer belangstelling voor rechten van sportwedstrijden. In Duitsland geldt dat voor Amazon (Champions League). Daar hebben ook Deutsche Telekom en RTL met respectievelijk Magenta TV en TV Now een streamingsdienst opgezet. Op de Amerikaanse markt is de sport-streamingsdienst ESPN+ actief.